اردوی یک روزه کتابگردی

هفته کتاب فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. یکی از روش‌های جذاب و موثر برای جامعه‌سازی این فرهنگ، برگزاری اردوی یک روزه کتابگردی می‌باشد. در این مقاله، به بررسی اهمیت و مزایای این اقدام فرهنگی پرداخته می‌شود.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۲۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی همراه با همیاران موسسه در دو کتابخانه شهید جاویدالاثر اخوان و مرحوم محمدی به این اردو حاضر شدند

همچنین برای دانش آموزان کارت عضویت کتابخانه صادر و ضمن بازدید از محوطه کتابخانه   و توضیحات مسوول کتابخانه در ارتباط با فرهنگ کتابخوانی ، تعدادی کتاب نیز توسط دانش آموزان به امانت گرفته شد

تشکر فراوان از عزیزان کتابدار شاغل در مجموعه کتابخانه های شهرستان و همیاران که یاری رسان ما را در این رویداد فرهنگی، آموزشی و تفریحی بودند.

 

هدف نبیاد از این اردو

1- ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه.

2- ایجاد فضایی برای هم‌اندیشی و تبادل نظر درباره کتاب‌ها و ادبیات.

3- آشنایی شرکت‌کنندگان با مراکز فرهنگی و کتابفروشی‌های محلی.

4- ارتقای سطح فرهنگی و ادبی جامعه.

یکی از اهداف و برنامه های موسسه خیریه امام علی (ع) ترویج فرهنگ “کتاب و کتاب خوانی” و “مطالعه” است .

در نهایت برگزاری اردوی یک روزه کتابگردی به مناسبت هفته کتاب فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و ادبیات در جامعه است. این رویداد، علاوه بر ارتقای سطح فرهنگی جامعه، فرصتی مناسب برای هم‌اندیشی و تبادل نظر درباره کتاب‌ها و ادبیات فراهم می‌آورد. از این رویداد می‌توان برای جذب علاقه‌مندان به کتاب و خواندن استفاده کرد و سبب افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در جامعه شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *